Reizen

Pin
Send

Prince's Island Park van Calgary in Canada

Aurora heeft nauwelijks kunnen slapen omdat ze 's nachts alle natuurlijke schoonheid verwerkte die we vandaag hadden gezien.

In onze kust tot kust reizen door de Verenigde Staten en Canada, vandaag hebben we besloten om een ​​rustige en ontspannen dag te hebben. We hebben de hele ochtend toegewijd om de stad te leren kennen Calgaryin Canada, rust dan 's middags uit in het hotel en kom de volgende dagen op de hoogte van e-mails, programmering en organisatie.

We hebben ons via internet op de hoogte gesteld van de toeristische attracties van de stad en de omgeving, zoals we meestal doen als we opstaan, en we zien dat Calgary Het is de grootste stad in de provincie Alberta in Canada.

Het is gelegen in een regio van heuvels en hooglanden, ongeveer 80 kilometer ten oosten van deRotsachtige Bergen.

Moderne gebouwen in Calgary van de binnenstad in Canada

Derde stad van Canada in bevolking, met iets meer dan een miljoen inwoners, Calgary Het is een bekende bestemming voor wintersport en ecotoerisme: een groot aantal belangrijke vakantiebestemmingen bevinden zich in de buurt van de stad.

Vergeet niet dat Calgary in 1988 de eerste Canadese stad was die de Olympische Winterspelen organiseerde. Meer recent werd het in een onderzoek van het tijdschrift Forbes in 2007 beoordeeld als de schoonste stad ter wereld.

Dit is moeilijk te verzekeren, maar de waarheid is dat het een stad is met een van de hoogste levensstandaarden ter wereld.

Hoewel er verschillende musea en tentoonstellingen zijn om te bezoeken, kiezen we ervoor om gewoon door het centrum te wandelen downtown van de stad, een bezoek aan de Prince's Island park. Dus we konden geniet van een aangename rondleiding op een zeer zonnige dag, die zondag was, ook erg rustig.

Communicatie toren in Calgary van de binnenstad in Canada

Eerst reden we door de stad, waar we langs kwamen Calgary telecommunicatie toren. Van 160 meter hoog wordt gezegd dat het vanaf de top te zien is op heldere dagen tot ongeveer 150 kilometer rondom. We klimmen niet.

In onze tour met de auto zien we dat veel van de gebouwen in het stadscentrum met elkaar zijn verbonden door verhoogde doorgangen over de straten, ongeveer ter hoogte van een tweede verdieping. Dit is een ondubbelzinnig symptoom van de strengheid van de winter, omdat deze verbindingen burgers in staat stellen om van hun baan naar winkels, winkelcentra en restaurants te verhuizen, zonder bevroren te worden op de trottoirs.

De stad is modern, omgeven door parken overal, met twee rivieren die het oversteken, met een horizon redelijk compleet en met een straat afgesloten voor verkeer die alleen voor trams bestemd is. Veel bloemen (zoals in andere Canadese steden en dorpen) sieren lantaarns, pleinen en straten.

Calgary is een zeer schone stad die ondanks de grote blokken cement veel vriendelijkheid overbrengt.

Restaurant in Calgary in Canada

We parkeerden de auto aan de oevers van de Bow River (gratis ¡¡oe !! oe !!! oe !!! omdat we zondag zijn) en we lopen langs het pad dat grenst aan de rivier, wat eigenlijk een groot park is waar veel mensen sporten. Beetje bij beetje naderen we de omgeving van Prince's Island park.

De omgeving van dit kleine eiland in het midden van de rivier, toegankelijk voor voetgangersbruggen, vormt een prachtig stadspark. Zeer goed onderhouden tuinen, met veel bloemen, biedt dit park vele recreatieve activiteiten.

We zitten in de zon om een ​​van de gratis kranten te lezen die we op straat hebben gepakt. Er is ook een mooie gastronomische beurs. met cabines die gerechten uit vele wereldkeukens bieden tegen een goede prijs.

We liepen nog een paar uur door, maar op deze manier zagen we geen restaurant dat ons zou opwinden en we besloten te eten aan de rand van de stad, vlakbij ons hotel. Uiteindelijk kwamen we terecht in een zeer goed geplaatst restaurant, genaamd Earls.

Beeldhouwwerken op een straat in Calgary in Canada

VERGEET UW REISVERZEKERING NIET

Organiseert u uw reis naar de Verenigde Staten? Ga niet zonder huur eerst uw reisverzekeringen hier we leggen uit waarom. Als je hem bij ons inhuurt, heb je een 5% korting.

We besloten om een ​​extraatje te maken en onszelf een klein en verdiend eerbetoon te geven, ondanks dat het een duurder restaurant was dan normaal en we kwamen binnen. Zittend aan een aangename tafel buiten, geïsoleerd van de anderen door gordijnen en hout dat enige onafhankelijkheid gaf, genoten we van aangename gerechten oosterse keuken en enkele speciale bieren die werden aanbevolen.

Na het eten rond 17.00 uur, trokken we ons terug om uit te rusten in het hotel en maakten van de gelegenheid gebruik om contact te maken met familie en vrienden, de volgende dagen te plannen en sport en films op televisie te kijken.

Morgen weer op de weg naar Moose Jawnabij Regina, in de Canadese provincie Saskatchewan.

Meer foto's van Calgary

DOWNLOAD HET eBook-boek van ROAD TRIP COSTA naar COSTA

Naast het volgen van de verschillende stadia van de road trip van kust naar kust reis door de Verenigde Staten en Canada, kunt u alle informatie in één enkel document laten samenstellen. Download hiertoe deebook boek "18118 kilometer door de Verenigde Staten en Canada".

VOLG DE VERSCHILLENDE Fasen van de COSTA naar COSTA-REIS

Als u zich abonneert opReisgidsen naar de Verenigde Statenontvangt u elk hoofdstuk van dekust tot kust reizen door de Verenigde Staten en Canada elk van de dagen die worden gepubliceerd.

U hoeft alleen uw e-mailadres in het bijgevoegde formulier op te nemen en u ontvangt onmiddellijk een verificatie-e-mail waarmee u het abonnement kunt activeren.

Boek een hotel voor uw reis op Booking.com